اقامت در ترکیه

اقامت موقت

اقامت از طریق اجاره خانه (اقامت توریستی)

این نوع از اقامت در عین کم هزینه و رایج بودن ، کم ثبات ترین و پر ریسک ترین اقامت ترکیه قلمداد میشود .

علت اینکه میگوییم پرریسک ترین اقامت ترکیه ، اقامت توریستی است این است که حتا با ارائه کلیه مدارک خواسته شده ، ممکن است اداره مهاجرت درخواست شما را قبول نکند و شما را به اصطلاح ریجکت کند . در اینصورت شما باید ظرف مدت ۱۰ روز خاک ترکیه را ترک کرده و تا ۶ ماه بعد از آن هم نمیتوانید درخواست مجدد برای اقامت توریستی بدهید .

اقامت در ترکیه

اضافه میکنیم که قانون پشتوانه محکمی برای این اقامت ندارد و حتا در صورت صدور این اقامت برای شما، هیچ سابقه ای برای دریافت شهروندی ترکیه به شمار نمیرود .

شاید پیش خودتون سوال می کنید چجوری میشه این اقامت رو گرفت؟ چقدر هزینه داره ؟ این خبر خوش رو به شما میدیم که گروه ILF با تجربه چندین ساله خود در این حوزه اطلاعات کافی و صحیح رو در اختیار شما قرار خواهد داد.

مدارک لازم جهت اقامت توریستی در قانون جدید :
قرارداد اجاره خانه به مدت حداقل یکسال به نام شخصی که قصد اخذ اقامت دارد یا دریافت برگه از هتل که به همین مدت زمانی اشاره کند (این آدرس توسط اداره امنیت چک می شود(
بیمه سلامتی یکساله
درخواست راندوو ( وقت مراجعه جهت تحویل مدارک به اداره کوچ (
تایید اجاره نامه توسط دفترخانه (نوتر(
پاسپورت و کپی پاسپورت
عکس ۴ قطعه مخصوص کارت اقامت
دریافت شماره مالیاتی از ورگی دایرسی (vargı numurası)

فیش واریز اداره مهاجرت

در ادامه مامور اداره مهاجرت ” بنا به تشخیص خود” میتواند مدارک دیگری را از شما درخواست کند مثل عدم سوء پیشینه از ایران و ترکیه ، حساب بانکی و …

بهتر است بدانید که این مدارک به نسبت تعداد درخواست اقامت توریستی ، کم و زیاد میشوند و حتا گاهی تهیه آنها سخت و پرهزینه است
اقامت دائم ترکیه با خرید ملک
راهی آسان و بی دردسر برای اقامت ترکیه
اقامت ترکیه با خرید ملک در شهرهای بزرگ مانند استانبول ، انتالیا ، انکارا ، ازمیر بصورت یکساله و بنا به تشخیص مامور اداره مهاجرت حتی دو ساله صادر میشود مدارک دیگری مانند سو پیشینه ،گواهی سلامت نیز بنا به تشخیص ممکن است خواسته شود اقامت ترکیه به افراد درجه یک همسر،فرزندان زیر ۱۸ اعطا میشود.

آیا اقامت ترکیه با خرید ملک میتواند به شهروندی ختم شود؟
حواب این سوال در گرو به عمل آوری دو شرط مهم است اول اینکه پنج سال پیاپی اقامت ترکیه از طریق شخص تمدید شود و فاصله ای بین سالها نباشد دوم اینکه مدراک مستند دال بر دارابودن درامد طی ۵ سال ارائه نماید این مدارک میتواند درامد از ایران باشد میتواند بصورت قانونی درامد از ترکیه به رویت دولت ترکیه برسد.

اقامت ترکیه با خرید ملک چه مزایایی دارد؟
اقامت ترکیه با خرید ملک به شما شماره ملی اتباع خارجی دریافت کرده که با استفاده از این شماره ملی امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه ، ثبت نام در مدارس دولتی و خصوصی ،امکان به جریان انداختن پرونده های در ادارات و سازمانهای دولتی ، ثبت شرکت و فعالیتهای سرمایه گذاری ، امکان استفاده از تسهیلات بانکی و تقریبا کلیه موارد که برای یک شهروند ترک از ان برخوردار است میتوانید برخوردار شوید
اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

در این نوع اقامت شما می توانید با ورود به خاک ترکیه و انجام کارهای اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت با توجه به قوانین درخواست اجازه کار می دهید ; حالا شاید از خودتون بپرسید ; خب چجوری چه کار باید کنیم ؟ ما در این مقاله به شما توضیحات کامل خواهیم داد تا بتوانید اطلاعات مورد نظرتون رو دریافت کنید .

به نظر میرسد با توجه به اوضاع منطقه به ویژه در حوزه خلیج فارس شرایط عینی ; برای تبدیل ترکیه و جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر فراهم شده است .

مضافا این که هر دو کشور از امتیازات خاصی در جهت تبدیل به قدرت های برتر اقتصادی برخوردارند ; که در صورت استفاده از ظرفیت های متقابل میتوانندمکمل اقتصادی بسیار موثری برای یکدیگر باشند .

عوامل فوق باعث شده اند تا بسیاری از فعالان اقتصادی دو کشور ترجیح دهند ; تا از طریق حضور مستقیم در بازار اقتصادی کشور مقابل سهم بیشتری از تعاملات اقتصادی بین دو کشور را تصاحب نمایند ; این امر بازار مناسبی نیز برای سودجویان فراهم ساخته است تا از عدم شناخت فعالان اقتصادی از شرایط ترکیه بهره برداری نمایند .

صورتی که قصد حضور فعال و مستمر و نزدیک در بازار اقتصادی ترکیه را دارید توصیه میشود ; یک شرکت با هویت ترک با مالکیت صد در صدی خودتان در کشور ترکیه ثبت نمائید .

دفتر ترکیه پرتال در ایران بخش جداگانه ای را جهت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت برای متقاضیان حضور در بازار اقتصادی ترکیه در دفتر تهران ایجاد نموده است.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت
برخی مزایای ثبت شرکت در ترکیه
افرادیکه قصد دارند اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت را انجام دهند ; از مزایای زیادی برخوردار هستند که شما هم میتوانید; با ثبت شرکت در ترکیه از این امکانات در ترکیه استفاده نمایید.

افراد خارجی ذر ترکیه می توانند بدون مشارکت داشتن با افراد داخلی ( بدون نیاز به شریک ترک ) ثبت شرکت در ترکیه را انجام دهند; ترکیه مانند کشورهایی همچون امارات نیازی به پرداخت هزینه های زیاد به افراد شهروند کشور برای ثبت شرکت در این کشور را ندارد;تنها موردی که نیاز است این است که شرکت باید حتما حساب دار ترک داشته باشد.
هزینه ثبت شرکت در ترکیه و نگهداری آن بسیار پایین تر از کشور های دیگر می باشد.
هزینه امرار معاش و زندگی در کشور ترکیه از کشورهای اروپایی دیگر بسیار پایین تر است.
در کشور ترکیه شما مالیات شرکت را بر اساس هزینه درآمدی خود می پردازید و نیازی به پرداخت هزینه ثابت یه دولت ندارد.
شما حتی برای راه اندازی رستوران ایرانی می توانید با ثبت شرکت در ترکیه این کار را انجام دهید.
قوانین ثبت شرکت در ترکیه
آگاهی به قوانین ثبت شرکت در ترکیه قدمی بلند به سوی اهداف بزرگ است
خدمات تجاری در ترکیه business-services-in-turkey
با توجه به قانون مصوب ابتدای ماه فوریه ۲۰۱۲ ; کلیه اتباع کشورهای خارجی جهت شروع هر نوع کسب و کار و می بایستی اقدام به ثبت شرکت نموده و سپس برای خود درخواست اجازه کار نماید ; پس از دریافت اجازه کار; شما میتوانید بدون محدودیت به ترکیه ورود و خروج داشته; خود را بیمه کنید و پس از ۵ سال اقامت دائم بگیرید .

به خاطر داشته باشید که ثبت شرکت حتی در ایران نیز کار ساده ای نیست ; نیاز به هم فکری و مشاوره و انتخاب روش صحیح دارد امیدواریم که در ترکیه شرکت ما دوست و مشاور خوبی برای شما باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp