وکالت در امور بین المللی

یکی از سوالاتی که همواره برای برخی از دانشجویان حقوق یا حتی علاقه مندان به علم حقوق مطرح می گردد این است که وکیل بین المللی به چه کسی گفته می شود. برای وکیل بین المللی شدن چه چالش هایی را که پیش بینی می کنید و برای رسیدن به اهداف خود پیش بینی می کنید؟ چطور بر این موانع غلبه میکنید؟ این سوال های زیادی برای فکر کردن وجود دارد و پاسخ های ساده ای وجود ندارد. اما قبل از اینکه ما بتوانیم در مورد آنها با مشکل مواجه شویم، باید اهدافمان را تعریف کنیم و راه مسیر موفقیت را مشخص کنیم. منظور از وکیل بین المللی چیست ؟
حقیقت این است که وکلا در کشورهای مختلف عموما به قوانین ملی می پردازند. ولی وکیل بین المللی کسی است که به اصول و قواعد حقوق بین الملل در مواجهه با موضوعات مربوط به دولتها، اشخاص و سازمان های بین المللی در روابط بین المللی خود با یکدیگر و با افراد خصوصی، گروه های اقلیت و شرکت های فراملیتی اشراف دارد. برای مثال، اگر یک وکیل شرکتی در آلمان مشاور یک تولید کننده خودرو ژاپنی برای خرید سهام در یک تولید کننده خودرو آلمانی، آیا این وکیل باید به عنوان یک وکیل بین المللی محسوب شود؟ در حالی که این کار ممکن است محدود به قوانین آلمان و احتمالا اتحادیه اروپا باشد، طرفین درگیر مرزها می شوند و این کار نیاز به آشنایی با فرهنگ و زبان های مختلف کسب و کار دارد.
بخش بزرگی از این دنیای تجاری به طور مداوم در حال رشد است. جهانی سازی کسب و کار تغییر نحوه فعالیت شرکت های حقوقی و وکلا و مدل کسب و کار آنها را به کار می گیرد.
یکی از مهمترین موضوعات در وکالت بین المللی تشخیص تعارض محاکم و تعارض قوانین است. گرچه حل این گونه تعارض ها در تخصص حقوق بین الملل خصوصی است ولی نقش وکیل بین المللی در توسعه حقوق بین الملل خصوصی غیر قابل انکار است. در واقع، وکیل بین المللی با مطالعه منابع حقوقی بین المللی تشخیص می دهد که کدام قانون یا کدام محکمه می تواند صلاحیت داشته باشد و بر اساس آن مشاوره حقوقی لازم را ارایه می نماید و در صورت مقتضی در محکمه صالحه برای طرح یا دفاع از دعاوی مربوطه حاضر می شود.
گروهILF با همکاری وکلای مجموعه خود و سایر وکلای همکار آماده طرح و دفاع از دعاوی بین المللی افراد و شرکتها در محاکم بین المللی تجاری و غیر تجاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp