افتتاح حساب در ترکیه

چگونه اتباع خارجی می توانند یک حساب بانکی در ترکیه باز کنند؟

ثبت نام و اسناد مورد نیاز:

هنگام باز کردن حساب برای خارجی ها ، بانک ها خواستار برخی اطلاعات و اسناد هستند. خارجی هایی که می خواهند حساب بانکی باز کنند ابتدا باید آن مدارک را آماده کنند. بر این اساس ،  باید معاملات زیر را انجام دهند:
اول ، شخص خارجی به یک آدرس اعلان نیاز دارد. بدون این امر ، باز کردن یک حساب در یک بانک برای خارجی ها مشکل است.
سپس شخص خارجی به دلیل درخواستی که با گذرنامه خود به اداره امور مالیاتی ارائه کرده است ، به یک شماره مالیات بالقوه احتمالی نیاز دارد.
علاوه بر آدرس اقامت و شماره مالیات ، گذرنامه نیز یک مورد ضروری و مهم است. اتباع خارجی که میخواهند حساب بانکی باز کنند حتما باید طی این معامله پاسپورت خود را همره داشته باشند.

برخی از بانک ها همچنین ممکن است یک شماره تلفن یا یک صورتحساب از طرف اشخاص خارجی در ترکیه بخواهند.
فرد خارجی، زمانی که او یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح میکند، دسترسی به این حساب در هر زمان ممکن است و می تواند مقرون به صرفه تر از نظر امکانات انتقال پول به دست آورد. خریدهای فرد خارجی در ترکیه با این کارت حساب بانکی است. این کارت همچنین می تواند برای خرید آنلاین استفاده شود. اما این واقعیت که یک حساب بانکی افتتاح شده است به این معنی نیست که می توان کارت اعتباری را به صورت خودکار گرفت.

چه مدت طول می کشد تا خارجی ها یک حساب بانکی باز کنند؟

زمان خارجیان برای باز کردن یک حساب بانکی در اصل فقط چند ساعت در بانک طول میکشد. با این وجود ، ممکن است زمان برآوردن پیش نیازهای گفته شده زمان ببرد. خصوصاً روند درخواست به بانکها ، اخذ پیش تصویب و تکمیل مدارک اضافی و آدرس محل اقامت ،کمی پیچیده است و ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. یكی از اصلی ترین عوامل تأثیرگذار در افتتاح حساب بانكی بی تردید كمك های قانونی وكیل با تجربه است. وکالت برای اتباع خارجی روند کار را سریع و مؤثر دنبال می کند و تأثیر زمانی مثبتی را ارائه می دهد.
اگر شما اقامت ترکیه را داشته باشید می توانید در بانک های ایش و زراعت حساب بانکی باز کنید.
مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب شما کیملیک ترکیه، برگه نفوس ( اداره ثبت احوال ترکیه) ، قبض آب و برق و یا گاز به نام خودتان و سیم کارت ترکیه می باشد.
برای افراد دارای اقامت از آنجا که اغلب ساکن ترکیه هستند کارت های فیزیکی مستر و یا ویزا به نام خود شخص صادر می‌شود اما در همان لحظه این کارت ها تحویل داده نمی‌شوند.
کارت های صادر شده بعد از حدود یک هفته بعد به آدرس پستی ثبت شده مشتری ارسال می‌گرد.
اگر بدون داشتن اقامت ترکیه میخواهید حساب بانکی در ترکیه داشته باشید،تنها با پاسپورت خود می توانید نسبت به افتتاح حساب در بانک زراعت اقدام کنید.
به این صورت که پس از مراجعه به اداره مالیات(به ترکی استانبولی ورگی دایرسی) با یک آدرس سکونت معتبر نسبت به دریافت کد مالیاتی خود اقدام می‌کنید.
پس از باز کردن حساب همان لحظه برای شما کارت بانکی بین المللی صادر و به مشتری داده خواهد شد.
این حساب ها می تواند دلاری، یورو، پوند و لیری باشد.
هرکدام از این حساب ها مستقل بوده و شماره حساب جداگانه برای آن‌ها صادر می‌شود.
اما فقط تعداد کمی از شعبات نسبت به افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افراد غیر مقیم و بدون موجودی اولیه اقدام میکنند که بیشتر این شعبات هم بر اساس روابط و اعتبارات افراد حاضر به افتتاح حساب برای مشتری های معرفی شده با پاسپورت هستند.
نکته مهم دیگر این است که شما هنگام افتتاح حساب بانکی باید تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی داشته باشید در غیر اینصورت باید مترجم با خود داشته باشید تا بتوانید درخواست های خود را به کارمندان بانک ارائه دهید.

همچنین شما می توانید با ثبت شرکت در ترکیه نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.
این حساب ها ویژگی های یک حساب تجاری و یا همان شرکتی را دارند.
بانک های ترکیه همواره برای مشتریانی که مایل به سپرده گذاری در این بانک ها حتی به مدت یک ماه هستند استقبال کرده و شرایط افتتاح حساب را برای این مشتریان تسهیل می بخشند.
حداقل مبلغ سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ سی هزار لیر ترکیه است.
این سپرده ها می توانند یک ماهه بوده و به آن نیز سود تعلق میگیرد.
سود بانکی در ترکیه در سال های مختلف و حتی ماه های مختلف مانند ایران متفاوت می باشد.
اما بانک زراعت که یک بانک دولتی است، برای سپرده های لیر در حال حاضر ۲۰ درصد سالیانه و برای سپرده دلار نیز ۳ درصد در سال سود می‌دهد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WhatsApp